Kursu
Darbs
kursi@progmeistars.lv |
#9 2007. gada 29. augusts ® Pulkveža
Brieža 6-1, tel. 7336035, www.progmeistars.lv |
KATRAM SAVS DARBS
«Še,
sunīti,
Mācies grāmatu lasīt!»
Sunīts
grāmatu ostīja,
Kājām kasīja.
Ar purnu grozīja.
«Ko,
puisīti,
Gribi no manis prasīt?
Vai tu pats
proti riet?
Pēc zaķiem skriet?
Nakts sargos iet?»
Katrs savu
darīja,
Abi draugos palika.
RAINIS
Iestāšanos
kursos!
Bez pārrunām tiek pieņemti skolēni uz lietišķo nodaļu.
Bez pārrunām tiek pieņemti olimpiāžu godalgas ieguvēji un skolēni ar labām atzīmēm matemātikā. Reflektants uzrāda administrācijai diplomu vai liecība.
Līdz 15.09.2007 . pēc pārrunas rezultātiem tiek pieņemti pārējie skolēni. Reflektants vienojas ar administrāciju par pārrunas laiku un uzrāda administrācijai liecību vai izziņu no skolas.
15.09.2007. pārrunas notiks SIA “Progmeistars” telpās (Pulkveža Brieža 6-1). Lai Jūs pielaistu pie testēšanās, Jums vajadzētu piereģistrēties caur internētu vai pa telefonu 7336035.
Pārrunas sākums tiem, kas stājas uz pamatnodaļ, plkst.10.00, bet tiem, kas stājas uz sākumnodaļu, plkst.12.00. Līdzi jāņem pildspalva un skolēna apliecība. Jāzina savs personas kods. Pārrunas rezultāti tiks izlikti 16.09.2007. pēc plkst.12.00. Pieņemtie pēc pārrunas 15.09. rezultātiem, maksā un reģistrējas 16. – 18. janvārī. Piereģistrēties var pie kursu sekretāres un pa e-mail kursi@progmeistars.lv
Aiciniet
savus prātīgus draugus mācīties mūsu kursos!!!
Nenokavējiet!
Lietišķās, sākuma un
pamata nodaļas kursantiem, kā arī skolniekiem, kuri uzņemti
līdz 15.septembrim, jāsamaksā par kursiem un
jāreģistrējas: pamatnodaļas speckursos – līdz 07.09.2007.,
ieskaitot, uz pārējiem semestriem (I-V semestris) – līdz 11.09.2007.,
ieskaitot. Pārējie, kas iestājušies saskaņā ar
15.septembra rezultātiem, maksā un reģistrējas no 16.
Līdz 18.septembrim. Reģistrācijas piemērus var atrast www.progmeistars.lv
nodaļas „Iestāšanās noteikumi” beigās, kā
arī mūsu vietnes galvenajā lapā ievietotajos
sludinājumos „Apmaksa un reģistrācija”. Reģistrēties pēc samaksa
vajag kursos vai pa e-mail pēc adreses kursi@progmeistars.lv
.
Kursantu standarta kļūda – veikta samaksa, bet nav
reģistrācijas. Zvanām, noskaidrojam: „Bet es gribu tāpat
kā pagājušajā gadā.” Atkārtojam vēlreiz:
grupas katru gadu tiek pārformētas. Ir jāpiedāvā kursiem
vairāki varianti. Protams, Jūs varat iekļaut arī
iepriekšējo nodarbību laiku.
Matemātiskā nodaļa.
Pierakstīties vajag tieši kursos vai pa elektronisko pastu e-mail: kursi@progmeistars.lv vai pa tālruni 7336035.
Atlaide par apmācību un
„atkāpšanās” no kursiem.
Kursos vienmēr ir dotas atlaides kursantiem no
maznodrošinātām ģimenēm. Dažiem atļauts
īpašs mācību apmaksas grafiks. Šī tradīcija
tiks turpināta arī šajā semestrī.
Katrs kursants semestra beigās saņem trīs
atzīmes: par sekmēm, uzcītību, uzvedību. Ja kursantam
ir labas atzīmes par uzcītību un uzvedību, bet
pagaidām zemas par sekmēm, tad mēs ar īpašu
uzmanību izturamies pret šādiem bērniem.
Lielākajā daļā gadījumu viņiem viss nokārtojas.
Ja kursants divu semestru laikā saņem
neapmierinošas atzīmes par sekmēm, pie kam ir zemas arī
atzīmes par uzcītību vai uzvedību, tad kurš gan
šādā situācijā ir nelaimīgs: viņš vai
pasniedzējs? Vai vecāki? Vai citi kursanti? Ja atzīmes par
uzvedību ir stabili zemas, tad kursants ir līdzīgs sunim uz
siena kaudzes: ne pats mācās un citiem neļauj. Tāpēc
tādus bērnus mēs atskaitām. Viņu nav vairāk par
1%.
Tiem, kuri nav apmeklējuši vairāk par
trešdaļu nodarbību, pārcelšanai uz nākošo
semestri ir nepieciešama īpaša pasniedzēja
rekomendācija. Pretējā gadījumā – semestra
atkārtošana vai atskaitīšana.
Radoša pieeja.
Sergejs Viņņiks – mūsu absolvents (9 semestri), strādā par pasniedzēju kursos kopš 2002.gada. Strādā talantīgi. Faktiski viņš ir viens no mūsu sākumnodaļas metodiķiem. Smalki atlasa interesantus uzdevumus katram kursantam. Kopš 2005.gada strādā par programmētāju TietoEnator Alise. Cik mums zināms tad arī tur viņš ir sevi parādījis … šī vārda labākajā nozīmē.
Kas Jūs atveda uz mūs kursiem?
Man vienmēr labāk
padevušās precīzās zinātnes, bet ar datoriem
aizrāvos jau skolas otrajā klasē. Mums tolaik bija iespēja
apmeklēt informātikas pulciņu, strādājot uz veciem
padomju laika datoriem. Tur es uzrakstīju savu pirmo programmu Beisik
valodā. Pēc tam līdz pat astotajai klasei dators man bija
vairāk spēļu pierīce, nevis darba instruments. Bez tam
savas mašīnas man nebija, tāpēc kā daudziem citiem
tajā laikā man nācās iet ciemos (savtīgos nolūkos)
pie draugiem un radiniekiem, kuri bija laimīgie datoru īpašnieki.
Pirmo reizi Fortek (tagad Progmeistars)
kursos es nonācu, būdams septītās klases skolnieks. Mans
pirmais kurss bija saistīts ar animāciju, citiem vārdiem sakot –
mēs zīmējām multiplikācijas filmas.
Programmēšana netika aplūkota, tā kā semestris tika
pavadīts ar mērķi „ka tik bērns neklaiņotu pa
ielām”. Nākošajā gadā man piedāvāja
pamēģināt spēkus, izpildot iestāšanās testus
pamatnodaļā (sākuma nodaļas tolaik vēl nebija). Es
tolaik pat vēl lāgā nezināju, ar ko man nāksies
nodarboties un kādi sarežģītības ziņā
būs testa uzdevumi. Visiem par prieku man izdevās iestāties, un
kopš tās dienas tika noteikta mana lielākā
aizraušanās, kura vēlāk pārtapa profesijā.
Kur Jūs tagad
mācāties?
Pašlaik es mācos Latvijas
Universitātes maģistratūras otrajā (pēdējā)
kursā datoru zinātņu programmā. Tur ieguvu arī datoru
zinātņu bakalaura grādu.
Kurš no universitātes
pasniedzējiem visvairāk palicis atmiņā?
Par vislabāko pasniedzēju uzskatu
Vilni Detlovu, kurš lasīja algebras, lineārās algebras un
diskrētās matemātikas kursus. Šis cilvēks, neskatoties
uz savu cienījamo vecumu, prata pasniegt materiālu tādā
veidā, ka pat visslinkākais students guva baudu, klausoties viņa
lekcijas. Bez tam atmiņā ļoti iespiedies Jānis Vucāns,
matemātikas doktors, Ventspils augstskolas rektors. Viņš
lasīja mums kursu „Optimizācija skaitliskajās metodēs” un
„Vērtspapīru portfeļi”. Līdz šim laikam es
nožēloju, ka palaidu garām daudzas viņa lekcijas, jo ne
tikai liedzu sev iespēju dzirdēt šo lielisko pasniedzēju,
bet arī neieguvu ļoti milzīgu daudzumu visvērtīgāko
zināšanu.
Kuriem priekšmetiem
universitātē būtu jāpievērš īpaša
uzmanība?
Tiem studentiem, kuri pabeiguši
Progmeistars kursu 7-8 semestrus, es ieteiktu lielāku vērību
veltīt „netradicionālajiem” priekšmetiem (deklaratīvā
programmēšana, kvantu datori, datu glabātuves u.c.), kā
arī nedatoru tematikas priekšmetiem – kā rāda prakse,
cilvēkam ir jābūt izglītotam visās jomās.
Kur strādājāt?
Tūlīt pēc skolas
absolvēšanas sāku strādāt par Progmeistars kursu
sākumnodaļas pasniedzēju, ar ko sekmīgi nodarbojos
līdz pat šai dienai. Darbs kursos ļauj savienot darbu un
mācības, tā kā līdz bakalaura diploma
saņemšanai darba vietu netaisījos mainīt. Bez
pasniegšanas man šajos dažos gados iznāca nodarboties ar
„ražošanas” programmēšanu – izstrādāju
informācijas sistēmu kursiem, kā arī programmas
dažām citām firmām. Kopš 2005.gada vidus strādāju par
programmētāju firmā TietoEnator Alise, Latvijā visai pazīstamā
IT kompānijā.
Vai Jūsu izvēli
ietekmēja tas, ka Jūs izstrādājāt mūsu kursu datu
bāzi?
Līdz sistēmas uzrakstīšanai
kursiem es pat lāgā nezināju, kas tā datu bāze
tāda ir un uz kādiem principiem tā balstās. Tā kā
šis projekts, ar kuru, starp citu, es nodarbojos visai ilgu laika posmu,
noteica virzienu, kurā es attīstīšos un
strādāšu. Neskatoties uz to, ka pirmo saskarsmes pieredzi ar
datu bāzi es guvu, strādājot ar Microsoft Access, pamats tika
likts, un, kā saka, atpakaļceļa nebija. Pēc tam es centos
arī universitātē izvēlēties priekšmetus, kas
saistīti ar datu bāzi. Kursa darbs trešajā kursā un
diplomdarbs ceturtajā arī bija saistīti ar datu bāzes
tehnoloģijām. Tur es arī pirmo reizi iepazinos ar Oracle, ar
kuru strādāju arī pašlaik.
Dalieties savos iespaidos par Oracle.
Oracle – tas ir vesels tehnoloģiju un
programmrisinājumu kopums, kuru uzdevums ir atvieglot uzņēmumu
darbu un pilnveidot programmatūru izstrādāju iespējas.
Tāpēc nav jēgas novērtēt „visu” Oracle – tas ir tas
pats, kā mērīt vidējo temperatūru visai
slimnīcai. Personīgi man ļoti patīk Oracle galvenais
lepnums - relatīvu datu
bāžu serveris. Tas tiešām strādā ļoti
ātri un piedāvā plašu datu glabāšanas,
meklēšanas un apstrādes optimizācijas iespēju loku.
Lai arī te ir ļoti daudz „zemūdens akmeņu” – parādās
jaunās versijās „bagi”, kurus nevar izlabot līdz
nākošajai versijai; dažreiz neizprotama ir iebūvētā
pieprasījumu optimizatora uzvedība utt. Bet kopumā esmu
apmierināts un uzskatu, ka izdarīju pareizu izvēli,
kļūdams par Oracle profesionāli. Tuvākajā
nākotnē, starp citu, gatavojos saņemt oficiālu Oracle
profesionāļa sertifikātu.
(Turpinājums sekos)
Palielināsim
garīgās spējas!
Redakcijai raksts likās noderīgs. Tā kā te ir nevis
jādomā, bet jāpalielina savas garīgās spējas.
Zinātniskais žurnāls Psychology Today publicējis rakstu, kas veltīts barības produktiem, kuri veicina garīgo spēju palielināšanu. Zinātnieki secinājuši, ka produkti, kuri derīgi sirdij, ir derīgi arī smadzenēm, lai cik pārsteidzoši tas arī būtu, šo produktu lielāko daļu mēs redzam uz svētku galda.
Pētnieki uzskata, ka cilvēki daudz gudrāki kļūst no dzērvenēm. Tās visvairāk satur antioksidantus, kuri iedarbojas ar brīvajiem skābekļa radikāļiem. Šie radikāļi holesterola hormonu padara kaitīgu sirdij un asinsvadiem, kā arī atbild par atmiņas un kustību -atbalsta aprāta pasliktināšanos, palielinoties vecumam.
Otro vietu pēc dzērvenēm
ieņem mellenes.
Šīm ogām piemīt visas tās pašas
īpašības, kas dzērvenēm, tikai antioksidantu
tajās ir mazāk. Toties tajās ir vielas, kas uzlabo redzi.
Trešo vietu savā starpā dala platlapu
bietes un kāposti. Vielas, kuras satur šie
dārzeņi, sagrauj fermentus, kuri, lietoti vairumā, izraisa
Alcheimera slimības attīstību un pazemina kognitīvo
funkciju.
Dārzeņiem seko treknās
zivis. Tādas zivis kā lasis, sardīne un siļķe
satur taukskābes, kuras arī sadala kaitīgos fermentus.
Pētījumi ir parādījuši, ka, ja vismaz reizi
nedēļā barībā lieto vienu no trekno zivju veidiem, tad
lielā mērā var samazināt iespēju saslimt ar Alcheimera
slimību.
Godpilno piekto vietu „gudrās” barības reitingā ieņem spināti. Zinātnieki noteikuši, ka spināti samazina tādu problēmu rašanos, kas saistītas ar nervu sistēmu, ko izraisa novecošana, kā arī kavē izziņas spēju traucējumu rašanos.