Kursu Darbs

kursi@progmeistars.lv

#50 2013. gada 19. decembris

Pulkveža Brieža 6-1,

tel. 26428902, 67336035, www.progmeistars.lv



 


Dārgie pasniedzēji un kursanti!

Paldies jums, kolēģes un kursanti. Jūsu piepūles un centieni atļauj kursiem uzturēt nemainīgi augstu reputāciju.

Kursu administrācija apsveic jūs ar Jauno gadu un novēl visiem stipru veselību un veiksmi mācībās, un visās aktivitātēs.

 

Iestāšanas kursos

Mācību maksa 2014.gada ziemā pirmā semestra grupām ir samazināta par 10%!

 Jaunu kursantu pieņemšana notiek līdz 10.janvārim. Bez pārrunām tiek uzņemti:
                           lietišķajās nodaļās skolēni sākot ar 5.klasi;
                           programmēšanas sākuma un pamatnodaļās olimpiāžu godalgu ieguvēji un skolēni ar labām atzīmēm matemātikā (tas, kurš vēlas iestāties, uzrāda administrācijai diplomu vai liecību);
                           programmēšanas sākuma un pamatnodaļās citu nodaļu audzēkņi, kas saņēma pasniedzēju rekomendācijas.

Citi skolēni tiek uzņemti pēc pārrunu vai iepazīšanās programmēšanas nodarbību rezultātiem. Uz šīm nodarbībām tiek aicināti 6.-11.klašu skolēni (gan kursu audzēkņi, gan arī tie, kas nav kuru audzēkņi). Skolēni apmēram 1 stundu programmē robota pārvietošanos, bet pēc tam apmēram 15-20 minūtes risina atjautības uzdevumus.

Vairākas tādas nodarbības notiks arī decembrī un janvārī. Ir jāapmeklē viena no tām. Vienkārši sekojiet reklāmai mūsu mājas lapā. Uz šādām nodarbībām vienmēr ir iepriekš jāpierakstās. Lai to izdarītu, ir jāgriežas pie kursu administrācijas. Tālr.67336035, 26428902.

 

 

Iesildīšanas sacensības programmēšanā

Informācija no http://vip.latnet.lv/lio/

Ir piedāvāta iespēja izmēģināt spēkus divās Valsts olimpiādes žūrijas sagatavotās iesildīšanās sacensībās novembrī un decembrī. Decembra iesildīšanās sacensību uzdevumi ir pieejami - no 17.decembra plkst. 

Katrās no šīm sacensībām risināšanai tiks piedāvāti pieci dažādas sarežģītības uzdevumi. Uzdevumi veidoti tā, ka būs gan uzdevumi pavisam zaļiem iesācējiem, gan arī sarežģītāki uzdevumi pieredzējušiem olimpiešiem. Dalībniekus šīm sacensībām jāreģistrē skolotājiem vai citām atbildīgajām personām. Ieinteresētajiem skolotājiem nepieciešams atsūtīt e-pasta vēstuli uz askola_at_latnet.lv norādot savu vārdu, uzvārdu un pārstāvēto skolu. Atbildes vēstulē tiks izsūtīts lietotājvārds un parole, kā arī saite uz aprakstu kā sistēmā ievadīt informāciju par saviem audzēkņiem. Ja ir skolēni, kuri vēlētos piedalīties, bet attiecīgajā skolā nav informātikas skolotāja vai citas atbildīgās personas, kas varētu šo skolēnu pieteikt sacensībām, tad arī šie skolēni var individuāli pieteikties, izmantojot iepriekšminēto e-pasta adresi.

Viens no šīs sezonas mērķiem ir "neatstāt ārpus iekavām" nevienu programmēšanas entuziastu, kas būtu gatavs piedalīties novada olimpiādē, bet tehnisku iemeslu, pārpratumu vai nezināšanas dēļ netiktu tai pieteikts. Aicinājums arī pašiem potenciālajiem dalībniekiem būt uzstājīgiem un aicināt savas skolas skolotājus vai citas atbildīgās personas pieteikt sevi novadu olimpiādei. 
Labākie novadu olimpiādes dalībnieki tiks uzaicināti uz valsts olimpiādi, kas 2014.gada 27. un 28.februārī notiks Ogrē. Šobrīd pilnā sparā norit šīs olimpiādes sagatavošanas darbi un nav šaubu, ka šis pasākums tiks organizēts vislabākajā kvalitātē.

Decembra iesildīšanās sacensību adrese ir http://lio.e-spiets.lv/2 . Sacensības sākās 17.decembrī un tām der novembra iesildīšanās sacensību lietotājvārdi un paroles - t.i., jau reģistrētie dalībnieki atkārtoti nav jāreģistrē. Protams, ka joprojām ir iespējams reģistrēt papildus dalībniekus.

 

 

Teicami sasniegumi olimpiādē VSKPO-2013!

23.-25. novembrī Sankt-Pēterburgā notika 14.Viskrievijas skolēnu komandu informātikas un programmēšanas olimpiādes finālsacensības. Saskaņā ar noteikumiem olimpiādē piedalās komandas 3 dalībnieku sastāvā. Katrai komandai pieejams viens dators, mērķis 5 stundu laikā atrisināt pēc iespējas vairāk no 11 risināšanai piedāvātajiem uzdevumiem.

 

 

No kreisas puses uz labo pusi: Luka Ivanovskis, Aleksejs Zajakins, Aleksejs Popovs, žūrijas priekšsēdētājs A.Stankevičs,

universitātes ITMO informatīvu tehnoloģiju un programmēšanas fakultātes dekāns V.Parfjonovs.


 

Komandas ieņem vietas pēc atrisināto uzdevumu skaita, vienāda skaita gadījumā augstāku vietu ieņem komanda, kura patērējusi mazāk laika. Uzrādot lielisku sniegumu tiešsaistes sacensībās (1. un 9.vieta 62 komandu konkurencē), arī divas "Progmeistars" komandas no Latvijas izcīnīja tiesības piedalīties finālā, kurā 100 komandu konkurencē sasniedza izcilus rezultātus:

komanda Progmeistars Luka Ivanovskis, Aleksejs Popovs, Aleksejs Zajakins - izcīnīja zelta medaļu, 2.vietu absolūtajā vērtējumā un I pakāpes diplomu,

komanda Progmeistars+Cēsis Mihails Smoļins, Pēteris Pakalns, Kristaps Čivkulis - izcīnīja III pakāpes diplomu.

No kreisas puses uz labo pusi: Kristaps Čivkulis, Pēteris Pakalns, Mihails Smolins.

 

Komandu treneris un vadītājs sacensībās bija "Progmeistars" vadošais passniedzējs Sergejs Meļņiks.  Apsveicam dalībniekus un S. Meļņiku!  Sīkāka informācija atrodama olimpiādes vietnē:

http://neerc.ifmo.ru/school/russia-team/index.html. 

 

 

Kursu absolventi par savu darbu.

 

Jānis Ojers mūsu kursu 2002. gada absolvents. Strādāja Progmeistarā kā pasniedzējs no 2001. gada oktobra līdz 2007. gada septembrim.

 

 

 

 

Jau 11 gadus es strādāju dažādos uzņēmumos, kas nodarbojas ar programmatūras izstrādi online azartspēļu

kompānijām. Pašlaik strādāju uzņēmumā "Geneity Ltd" Londonā par vecāko programmētāju/grupas vadītāju."Geneity Ltd." ir meitas uzņēmums "Playtech Ltd.", kas ir viens no vadošajiem uzņēmumiem šajā nozarē. Mūsu uzņēmums, galvenokārt, nodarbojas ar sporta totalizātoru sistēmām. Bet ir arī citi projekti, kā piemēram, Loterijas sistēmas un spēļu automāti. 

Konkrēti es darbojos ar sporta spēļu modelēšanu, kas ietver:

                        Datu savākšanu, apstrādi un analīzi

                        Sporta spēļu matemātisko modeļu izstrādi

                        Šo modeļu implementēšanu

Visredzamākais rezultāts manam darbam ir: ja jūs apmeklējat, kādu no mūsu klientu web-lapām, un liekat likmi uz kādu no sporta rezultātiem, tad ļoti ticams, ka koeficents šai likmei būs rēķināts ar programmatūru, ko esmu veidojis es vai kāds no manas komandas.

***

 

Aleksandrs Šidlovskis mūsu kursu 2010. gada absolvents. Strādāja Progmeistarā kā pasniedzējs no 2008. gada oktobra līdz 2011. gada augustam un vel 2013.gada augustā.

 

 

 

Strādāju uzņēmumā SIA Datamed, kas nodarbojas ar informācijas sistēmu izstrādi slimnīcām, laboratorijām un radioloģiskajām nodaļām. Pašlaik izstrādāju radioloģisko izmeklējumu vizualizācijas programmas. Problēmu saraksts, kuras ir jārisina, ir pietiekami liels. Tas ietver attēlu apstrādes algoritmus, darbu ar specifiskiem datu uzglabāšanas, apstrādes un nodošanas standartiem (īpaši DICOM), lietotāju interfeisu dizainu un projektēšanu, saziņas starp serveriem un klientiem protokolu izstrādi. Gala produkts strādā vairākās platformās, tāpēc ir jāiedziļinās arī to īpatnībās. Mobilās platformas prasa būtisku optimizāciju, jo programmai nepieciešami lieli resursi. Tāpat ir arī projekts, kura mērķis vizualizēt trombu un izaugumu veidošanos asinsvados. Nākas papildus risināt ģeometriskus uzdevumus, interpolācijas problēmas. Pamatobjekts, ar kuru nākas strādāt attēls, kas uzglabājas vektora formātā.