Kursu Darbs

kursi@progmeistars.lv

#84 2019. gada 19. marts

Pulkveža Brieža 6-1,

tel. 26428902, 67336035, www.progmeistars.lv



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mums draudzīga amatnieku firma

 

Art Floral Designs

piedāvā lieliskus, paššūtos dažāda

izmēra  zaķus - rotaļas, somu vai atslēgu  piekariņus.

 

Ir iespējams pasūtīt zaķus - somu piekariņus ar atstarotāju.

 

Iestāšanas kursos.

Bez pārrunām tiek uzņemti: lietišķajās nodaļās skolēni sākot; programmēšanas sākuma un pamatnodaļās olimpiāžu godalgu ieguvēji un skolēni ar teicamām atzīmēm matemātikā (tas, kurš vēlas iestāties, uzrāda administrācijai diplomu vai liecību); programmēšanas sākuma un pamatnodaļās citu nodaļu audzēkņi, kas saņēma pasniedzēju rekomendācijas.

Citi skolēni tiek uzņemti pēc pārrunu vai iepazīšanās programmēšanas nodarbību rezultātiem Vairākas tādas nodarbības notiek visu gadu laikā. Ir jāapmeklē viena no tām. Vienkārši sekojiet reklāmai mūsu mājas lapā. Uz šādām nodarbībām vienmēr ir iepriekš jāpierakstās. Lai to izdarītu, ir jāgriežas pie kursu administrācijas.

Tālr.67336035, 26428902, 28605451.

 

32. LIO

27. un 28. februārī Jūrmalā notika Latvijas 32. informātikas olimpiādes LIO republikāniskais posms, kurā sacentās simtiem jauniešu. Jūrmalā olimpiādē piedalījās 80 dalībnieki no 8.-10.klašu un 11.-12.klašu grupās. Labākie rezultāti ir parādīti tabulā. Ieraksts Prg nozīmē - mūsējs kursants, absolvents vai sagatavošanas grupas olimpiādēm dalībnieks. Apsveicam uzvarētājus, viņu pasniedzējus un trenerus! Kā redzat, mūsējiem ir 1 zelta, 2 sudraba, 3 bronzas medaļas un 1 atzinības raksts.

Visi medaļu ieguvēji ir uzaicināti uz atlases sacensībām, kas notiks 1. un 2. aprīlī kursu Progmeistars telpās. Atlases uzvarētāji iegūs tiesības pārstāvēt Latviju BOI'2018 Baltijas informātikas olimpiādē. Šogad tā notiks no 25. līdz 29. aprīlim Tartū

 

Jaunāka grupa, 8. - 10. klases

 

Matīss Kristiņš

Rīgas Valsts 1. ģim.

 

8

I

Artis Vijups

Salaspils 1. vsk

 

9

I

Ansis Gustavs Andersons

Druvas vsk

 

7

II

Raivis Atteka

Valmieras Valsts ģim.

 

7

II

Dzintars Klušs

Rīgas Valsts 1. ģim.

 

10

II

Mihails Abramovs

Rīgas Purvciema vsk

Prg

9

III

Kristofers Barkāns

RTU Inženierzinātņu vsk

 

10

III

Viesturs Spūlis

Rīgas Valsts 1. ģim.

 

10

III

Džonatans Miks Melgalvis

RTU Inženierzinātņu vsk

 

10

III

Vadims Čašečņikovs

Rīgas Valsts 1. ģim.

 

10

III

Ernests Pētersons

Rīgas Juglas vsk

 

9

Atz.

Mihails Ruhļa

Rīgas 71. vsk

Prg

9

Atz.

Ingus Smotrovs

Rīgas Valsts 1. ģim.

 

10

Atz.

 

 

Vecāka grupa, 11. - 12. klases

 

Renāts Jurševskis

Cēsu Vasts ģim.

Prg

12

I

Kārlis Šusters

RTU Inženierzinātņu vsk

 

11

I

Eduards Gaņkins

Rīgas 88.vsk

Prg

12

II

Vladimirs Ščigoļevs

Rīgas klasiska ģimn.

Prg

12

II

Sandra Siliņa

Cēsu Vasts ģim.

 

11

II

Agnis Andrejevs

Rīgas 25.vsk

Prg

11

III

Agnis Salmiņš

RTU Inženierzinātņu vsk

 

12

III

 Pauls Purviņš

Āgenskalna valsts ģim.

 

12

III

Niks Derums

Druvas vsk

 

12

 III

Jegors Baļzins

Rīgas 10.vsk

Prg

11

III

Ričards Kristers Knipšis

R V. 1. ģim.

 

11

Atz

Rūdolfs Agris Stilve

RTU Inženierzinātņu vsk

 

12

Atz

Kirils Trofimovs

Daugavpils Krievu vsk-licejs

 

12

Atz

 

 

 

 

Studenti - par RTU .



 

Marija Sereda - kursu Progmeistars pasniedzēja. Mūsu kursu absolvente.

 

       

 

Es mācos Rīgas Tehniskajā universitātē Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātē. Mācos jau 2. kursā. Esmu izvēlējusies šo virzienu, jo tā ir diezgan perspektīva profesija. Mūsdienās viss ir saistīts ar tehnisko pasauli. Divu apmācības kursu laikā bija daudz dažādu priekšmetu, kas ir tiešā veidā saistīti ar specialitāti Man, piemēram, patīk izzināt tādus priekšmetus kā: Datoru tīkli, Datoru struktūras. Tīmekļa tehnoloģijas datorgrafikā, Tie ir daži no tiem priekšmetiem, kurus es šobrīd apgūstu. Godīgi sakot, ir pagrūti apgūt jaunu informāciju pirmajos pāros (pāris studentu slengā nozīmē 1,5 stundu ilgu lekciju vai semināru), kad neesi izgulējies, tomēr mūsu pasniedzēji ir saprotoši un jautri, kas priecē. Viņu joki viennozīmīgi glābj lekcijās un palīdz pamosties no miegainības.

 

 

 

 

 

Valdis Ābrams - kursu Progmeistars pasniedzējs. Mūsu kursu absolvents.

 

 

 

Šajā mācību gadā es pabeigšu DITF (datorzinātņu un informācijas tehnoloģijas fakultātes) 2. kursu. Es uzsāku interesēties par programmēšanu vēl vidusskolā, līdz ar to pēc devītās klases es iestājos Progmeistars kursos. Pašlaik es strādāju Progmeistars par pasniedzēju. Mūsu kursos diezgan dziļi un pietiekamā līmenī skolniekiem pasniedz programmēšanas zinātni. Līdz ar to es atnācu RTU, jau būdams sagatavots šajā jomā. Tomēr, protams, sagatavotība matemātikā nebija pietiekama.

Man patīk RTU pieeja matemātikai un saistītajām zinātnēm. Grafu teorija, formālā loģika, matemātiskā analīze tiek pasniegta interesanti un pietiekami labā līmenī. Turklāt pasniedzēji ir gatavi vienmēr palīdzēt tikt skaidrībā studentam, kas ir ieinteresēts viņu priekšmetā.

Viss iepriekšminētais palīdz daudz dziļāk izpētīt risināmo problēmu un atrast visefektīvāko risinājumu, saprast pieeju, kas ir jāpielieto šajā vai citā algoritmā. Pētāmā materiāla vērtību apliecina arī fakts, ka bez zināšanām matemātikā praktiski nav iespējams tik tiešām izprast tādas mūsdienās pieprasītās tehnoloģijas kā, piemēram, mašīnmācīšanos un tā saucamo mākslīgo intelektu. Līdz ar to zināšanas fundamentālajās zinātnēs ir tik tiešām spēks.

 

 

 

Adriāns Ļoļāns - kursu Progmeistars programmētājs. Mūsu kursu absolvents.

 

 

 

 

Es mācos RTU Elektronikas un telekomunikāciju fakultātes Transporta elektronikas un telemātikas specialitātes pirmajā kursā. Mana izvēle nebija netīša, jo katru gadu palielinās izmantojamā transporta daudzums. Kā piemēru var minēt, ka katrā ģimenē jau bieži izmanto nevis vienu, bet divas automašīnas. Turpinoties progresam, automašīnas paliek arvien viedākas, rezultātā palielinās elektronikas daudzums pašā automašīnā, kas var liecināt, ka profesija ir pieprasīta, jo palielinās pieprasījums pēc speciālistiem šajā jomā. Kā jūs zināt, automašīnām ir tendence periodiski iziet no darba kārtības. Tieši šeit esmu atradis sev jautājuma praktisko pusi, būdams parasts patērētājs. Gribētos atzīmēt, ka ir pagājuši tie laiki, kad elektronikas uzdevumus risināja, izmantojot lodāmuru un plates. Šobrīd tas jau ir cits līmenis, kurā uzdevumus risina ar programmēšanas palīdzību.

Jau pirmajā kursā bija daudz interesantu ar specialitāti saistītu priekšmetu: Intelektuālās transporta sistēmas, Signālu teorijas pamati, Transporta elektronisko sistēmu datormodelēšana. Protams, bija arī vispārizglītojošie priekšmeti, piemēram, Datori un algoritmizācijas pamati, kurā mums skaidri parādīja algoritma veidus. Protams, ļoti lielā mērā man ir palīdzējis augsts zināšanu līmenis, kuru esmu ieguvis datorkursos Progmeistars.

Zināšanas vienmēr palīdz neatpalikt no dzīves.

 

 

 

 

Sergejs Protčenko - kursu Progmeistars pasniedzējs. Mūsu kursu absolvents.

 

 

Izvēloties programmu Latvijas universitātēs, es uzzināju par iespēju mācīties robottehniku Rīgas Tehniskajā universitātē Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātē programmā Intelektuālas robotizētas sistēmas. Šobrīd es mācos tieši šīs programmas pirmajā kursā un neesmu vīlies savā izvēlē. Šai programmai ir daudz kopīga ar citām programmām, kuras ir vērstas uz speciālistu apmācībām IT jomā, tomēr tai ir vairāki īpaši specializēti priekšmeti tieši robotu izstrādē. Jau pirmajā semestrī katrs students robottehnikā konstruē pats savu autonomu robotu, kas spēj patstāvīgi pārvietoties. Robotam paredzētās daļas mēs izprintējām, izmantojot 3D printeri.

Līdztekus programmēšanai mēs apgūstam matemātiku, fiziku, elektrotehniku un elektroniku, datoru arhitektūru un daudz ko citu. Es iesaku visiem abiturientiem obligāti turpināt mācīties. Augstākā izglītība, par laimi, ir ne tikai svarīga, bet arī interesanta. RTU robottehnikas programma ir lieliska izvēle tiem, kas ir tik tiešām ieinteresēts jaunu tehnoloģiju izstrādē.