Kursu Darbs   

                                                         kursi@progmeistars.lv

 

#4   2007. gada 31. janvāris

                                        ®

 

Pulkveža Brieža 6-1, tel. 7336035, www.progmeistars.lv


                                                                                                                             


 

 

Rakstiet vēstules!

Godājamie kursanti! Ziņas par mūsu rīcībā esošajām jūsu elektroniskajām adresēm ir novecojušas un visai nepilnīgas. Administrācija griežas pie jums ar lūgumu atjaunot šīs ziņas. Mēs būsim pateicīgi, ja katrs no jums atsūtīs no savas adreses vēstuli, kurā būs precīzi norādīts šīs vēstules autors. Mūsu adrese: kursi@progmeistars.lv.

Administrācija plāno saskarsmē ar kursantiem izmantot elektronisko pastu visbūtiskākajā veidā.

 

 

 

 

Matemātikas nodaļa.

 

Katrai Rozei dosim rozi,

Tad mums paliks viena roze.

Lai katrai dotu pa trim rozēm,

Vajag nopirkt vel trīs rozes.

Cik ir Rozes un cik rožu?
 Matemātikas folklora.

 

Šī nodaļa tikai sāk uzņemt spēkus. Tagad darbojas matemātikas pulciņi 6.-7. klašu un 8.-9. klašu skolēniem. Pulciņos risina olimpiāžu līmeņa uzdevumus.

Ceturtdienās 18:30 notiek semināri „Atkārtosim matemātiku!” 11.-12. klašu skolēniem, kuros tiek analizēti vidējas sarežģītības un nedaudz sarežģītāki uzdevumi. Šo semināru kopējā tēma – „Planimetrija”. Šajā semestrī paredzēts aplūkot šādas šīs tēmas nodaļas: paralelogrami, riņķa līnija, aplis, dažādi uzdevumi. Priecāsimies, redzot jaunus dalībniekus.

Neaizmirstiet, ka no 2008./2009. mācību gada eksāmens matemātikā vidusskolā būs obligāts. Mūsu pieredzes bagātie pedagogi palīdzēs jauniešiem pārvarēt šo dažiem skolniekiem visai grūto barjeru.

Bet ir vēl jaunieši, kuri baidās no matemātikas un kuriem ir visai neliela zināšanu bagāža. Viņiem tiek plānots rīkot attīstošos seminārus. Pasniedzējs A.Kaņevskis tā pamato izvēlēto tematiku: „Es ne reizi vien skolnieku un pat studentu darbos sastopu šāda tipa ierakstus  un tamlīdzīgus. Briesmīgi nepatīk, ka gremžas par tēmu, ka ūdens agrāk esot bijis slapjāks. Taču ir jau vispāratzīts: matemātikas kultūras vidējais līmenis ir samazinājies un, godīgi sakot, visai redzami. Nedienas parasti sākas aritmētikas līmenī, kuru pāragri nomaina ar algebru. Protams, algebras metodes – tas ir spēcīgs instruments un jāiemācās to pienācīgi lietot. Tieši tāpat es cīnos par to, lai kalkulatori un matemātikas programmas, kas operē ar simbolu izteiksmēm, tiktu pielietoti vajadzīgajās dozās un vajadzīgajās vietās.

Bet kā teicis akadēmiķis S.Nikoļskis: „Balstīsimies uz to, ka tā <aritmētika> pilnā apmērā līdz pat daļskaitļu, tādu kā 1/3, 1/7, pārvēršanai desmitdaļu daļskaitļos (tas ir vajadzīgs veikalu pārdevējām) ir nepieciešama visiem iedzīvotājiem – strādniekiem, fermeriem, inženieriem, aktieriem un pat ekonomistiem.” Pie tam aritmētikai piemīt nepārejoša metodiska vērtība. Skolēnam attīstās apķērība, loģika un galu galā „rodas pārliecība par rītdienu”.

6.-7.klašu skolēnu attīstības seminārus mēs vienmēr sākam ar vienkāršiem aritmētikas uzdevumiem, piemēram: ir 4 trīsmetrīgi baļķi. Tie jāsazāģē pusmetrīgās daļās. Cik zāģējumi būs jāizdara? Pēc tam uzdevumus sarežģījam. Lūk, viens no tiem: matemātikas pulciņa ir 24 dalībnieki. Mājas darbiem uzdevuma zināmu skaitu uzdevumu. Iznāca tā, ka katru uzdevumu risināja 4 dalībnieki, bet katrs dalībnieks atrisināja 3 uzdevumus. Cik uzdevumu bija pavisam? Un tā tālāk un tā joprojām. Protams, skaram arī „sāpīgās” tēmas, piemēram, daļas, procentus.

Vai Jums vajadzīgi attīstošie semināri, to var pārbaudīt, atrisinot tekstā dotos trīs uzdevumus: par sazāģēšanu, uzdevumiem un rozēm. (Atbildes dotas raksta beigās). Bet pēc tam „pagrauziet” uzdevumus no mūsu internēta lappuses nodaļas “sacensības > pārbaudi sevi >

“. Var aprobežoties tikai ar aritmētikas uzdevumu atrisināšanu no testa “1. līmeņa mattests”.

„Atkārtosim matemātiku!” semināri notiks arī 9.-10. klašu skolēniem. Plānots sistematizēt un padziļināt atsevišķu algebras nodaļu zināšanas.

Pierakstīties vajag tieši kursos vai pa elektronisko pastu e-mail: kursi@progmeistars.lv vai pa tālruni7336035.

Kursantiem šie kursi ir bez maksas!

(Atbildes uz šī raksta uzdevumiem: 20 zāģējumi, 18 uzdevumi, 2 Rozes un 3 rozes).


 

 

Vērtējam mājas lapas  par sekundes daļām

http://www.membrana.ru/articles/internet/2006/01/16/180300.html

 

Kas skrien kā vējš, tas atduras kā miets.

(Latviešu tautas sakāmvārds)

 

 

 

 

 

 

 

 

Sekundes divdesmitā daļa – šis laiks internēta lietotājam ir pietiekams, lai novērtētu to vai citu mājas lapu. 50 milisekundes – un cilvēkam jau radies pirmais iespaids par veb-resursu, par tā kvalitāti. Un nolēmis, palikt šajā lappusē vai doties tālāk. Lūk, šādu apbrīnojamu  atklājumu veica Kanādas psihologi.

 Par to doktors Džitta Lindgaarde (Gitte Lindgaard) un divi viņa kolēģi no Karltonas universitātes Otavā (Carleton University) stāsta britu žurnālā „Uzvedība un informācijas tehnoloģijas” (Behaviour & Information Technology).

„Mēs uzskatījām, ka īsākā laikā par 500 milisekundēm saskatīt kaut ko mājas lapā nav iespējams, bet atklājām, ka pietiekami ir 10 reizes mazāka laika, - stāsta Lindgaarda. – Tas nozīmē, ka, ja pirmais iespaids ir nelabvēlīgs, apmeklētāji pametīs jūsu mājas lapu pirms uzzinās, ko tad īsti jūs vēlaties viņiem piedāvāt.”

Pirms izdarīt savu drosmīgo secinājumu, psihologi veica vienkāršus eksperimentus ar brīvprātīgajiem. Protams, viņiem parādīja veb-lappuses, iepriekš atlasot pēc vizuālā „trieciena” dažādības. Katru mājas lapu demonstrēja 50 milisekundes – praktiski tikpat ilgi ilgst televīzijas standarta kadrs.

Pēc demonstrēšanas brīvprātīgos lūdza novērtēt lappuses vizuālo pievilcīgumu. Kad bija fiksēti pirmie vērtējumi, brīvprātīgajiem atļāva nesteidzīgi aplūkot un izpētīt tas pašas mājas lapas.

Noskaidrojās, ka pirmie un pēdējie vērtējumi sakrīt. „Spriežot pēc visa, on-line resursu veidotāju rīcībā ir apmēram viena divdesmitā daļa sekundes, lai radītu patīkamu iespaidu”, - ziņo pētnieki.

„Mēs visi zinām, ka pirmie iespaidi parasti ir izšķirošie,” raksta žurnāls Nature, - bet šie pētījumi parādīja, ka smadzenes var izdarīt spriedumu-uzliesmojumu gandrīz ar tādu pašu ātrumu kā acis var uztvert informāciju.”

Nature atgādina, ka pirmo iespaidu ilglaicīgs efekts psihologiem pazīstams kā „galoefekts”vai „oreola efekts”. Gadījumā ar mājas lapām tas nozīmē, ka lietotājus var pievilināt ar pievilcīgu dizainu – lai to labvēlīgā attieksme aplūkojamajam resursam izveidotos pateicoties vienai īpašībai.

Iespējams, ka tad apmeklētāji, palaižot garām kādu nepilnību un nenozīmīgas kļūdas, varēs nokļūt līdz mājas lapas saturam un novērtēt to visu kopumā pietiekami augstu.

„Tas liecina, ka mēs ļoti ātri dodam novērtējumu, pamatojoties uz sava veida emocionālo reakciju, un mūsu vairāk pārdomātākie spriedumi vēl aizvien atspoguļo to pirmo iespaidu”, - Kanādas kolēģu darbu komentē psiholoģijas adjunktprofesors Bills fon Hippels (Bill von Hippel) no Jaunās Dienvidvelsas universitātes (University of New South Wales) Austrālijā. Viņš saka, ka šāda spēja teorētiski var palīdzēt mums iemācīties ātrāk reaģēt briesmu gadījumos.

Lindgaarde „ātro secinājumu” cēloni saskata „kognitīvajā nosliecē”. Cilvēkiem patīk būt tādiem, kam vienmēr taisnība, - viņa skaidro, un mājas lapa, kas radījis labu pirmo iespaidu, izmantošana palīdz viņiem „pierādīt” sev, ka pieņemtais sākotnējais lēmums bija pareizs.”

Un šī parādība, runājot doktores vārdiem, aizvien vairāk iesakņojas mūsu sabiedrībā: pat ārsti sāk vadīties pēc saviem sākotnējiem minējumiem, paļaujoties uz visvairāk saredzamo pazīmi, nosakot diagnozi. „Tas ir briesmīgi, bet ātro secinājumu tendence ir daudz vairāk izplatīta nekā mēs domājam,” – atzīstas psihologs.

 Diez vai atradīsies mājas lapa īpašnieks, kurš nevēlētos aizkavēt apmeklētāju vismaz uz 51-52 milisekundēm. Un loģiski uzdot jautājumu: kā to izdarīt?

„Panākumu noslēpuma” un skaista mājas lapa galveno komponentu sakarā ekspertu viedokļi, kā viegli uzminēt, dalās. Piedāvā ierobežot grafiku un materiālu daudzumu lappusē. Vai izvietot navigāciju tur, kur lietotājs gaida to ieraudzīt, nebūt rupjiem reklāmā utt. Kopumā ņemot, speciālistu padomi ir atšķirīgi, tajā skaitā arī mentalitātes dēļ.

Galvenos noteikumus noformulējis Marks Kodrons (Marc Caudron) no Londonas media aģentūras Pod1. Viņš uzskata, ka vispirms lietotājs ir ieinteresēts iegūt informāciju ar visātrāko un visvienkāršāko paņēmienu. Un, protams, jāparūpējas par to, lai lappuses lejupielāde noritētu ātri. Citādi apmeklētājs var nesagaidīt arī pirmo, kaut arī 50 milisekunžu iespaidu.